miniparijs.reismee.nl

Dag 1

Wow dat was vroeg opstaan vanochtend. Om 04.45u ging de wekker.

Door het donker met de fiets naar het station, waar wij om 05.30u een stuk vrolijker waren dan de bewaker van de fietsenstalling.

Geheel naar verwachting (je krijgt wat je verdient) verliep de treinreis van Nijmegen -via Breda en Brussel- naar Parijs vlekkeloos. We vulden de tijd met logikwissen (zoek maar op) en het plannen van ons tripje.

Aangekomen in Parijs (11.35u) liepen we vanaf Gard du Nord in 10 minuutjes naar ons hotel om de tassen kwijt te kunnen en daarna doken we gelijk de metro in, naar de Champs-Elysées en Arc de Triomphe. Die stonden op Michiels verlanglijst.

Na een snelle lunch zijn we gelijk doorgegaan naar dat andere hoogtepunt: de Eiffeltoren. Tijdens het half uur in de rij bij de zuid-pilaar wilde Michiel wel, niet, zeker wel, misschien toch niet en uiteindelijk toch wel een ticket voor de derde verdieping (de top). Jong en fris als we zijn namen we uiteraard de trap omhoog, liften zijn voor watjes.

Op verdieping 1 hebben we uitgepuft en onszelf getrakteerd op een pretzel. Daarna vol nieuwe energie de beklimming naar de 2e verdieping en dan opnieuw in de wachtrij voor de lift naar de top (dat mag niet met de trap). De lift was niet te spannend en het uitzicht bovenin was geweldig.

Na een mooie wandeling richting de École Militaire hebben we de metro richting de wijk Opera genomen, waar ons hotel ligt. Het is een erg gezellige wijk, met veel restaurantjes. Daar hopen we straks een lekker diner te vinden. Nu rusten we even uit op ons kleine, maar fijne hotelkamertje.

Het was een lange dag, dus het zal niet laat worden verwacht ik. We zijn allebei moe, maar vrolijk ?

Voor morgen staat het Louvre op het programma!

Fijne avond allemaal!

Groetjes van Michiel en Nicol

W en D Hesselink

Leuk verhaal. Jullie zijn in Parijs ondernemend van start gegaan.
Smakelijk eten dadelijk en voor daarna: slaap lekker.

Sacha

Dat klinkt als een leuke eerste dag. Veel plezier morgen in het Louvre! Michiel heeft vast onthouden dat de wielrenners van de Tour de France daar ook langs fietsten, toch een leuke fun fact.

De groetjes aan Lisa (of heet ze Mona..) ?!

Corina

Wat geweldig: moeder en zoon!! Genieten samen?